WRZESIEŃ 2024 - V
I. Blok tematyczny: dwutygodniowy. Termin realizacji: 02.09- 13.09.2024r.
„WAKACJE SIĘ SKOŃCZYŁY – WRACAMY DO PRZEDSZKOLA”
ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO - WYCHOWAWCZE:
1. Współtworzenie przyjaznej i radosnej atmosfery w grupie. Życzliwe przyjęcie i otoczenie opieką nowej koleżanki. Kształtowanie postaw prospołecznych.
2. Przypomnienie i przestrzeganie zasad oraz umów, dotyczących zgodnego współżycia w grupie.
3. Dbanie o wspólne sprzęty i zabawki oraz zachowanie porządku w otoczeniu. Pełnienie dyżurów.
4. Przestrzeganie ustalonych zasad bezpieczeństwa podczas całodziennego pobytu dzieci w przedszkolu.
5. Zachęcanie dzieci do dłuższych wypowiedzi dotyczących minionych wakacji – wspominania odwiedzonych miejsc, opowiadania o przeżytych przygodach.
WIERSZ:
,,W PRZEDSZKOLU” (fragment)
- J. Kozłowska -
W przedszkolu jest przyjemnie, miło i beztrosko,
Czy jesienią czy też latem, zimą czy też wiosną.
Nie ma czasu też na nudę, ani marudzenie,
każdy dzień zabawie sprzyja, a zabawa w cenie!
I lubimy doświadczenia: co pływa? co lata?
I zdobywać wiadomości - te z całego świata.
PIOSENKA
,, IDĄ DZIECI DO PRZEDSZKOLA”
1. Idą dzieci do przedszkola, idą gromadkami.
Gromadkami , gromadkami.
Do dużego domku z dużymi oknami .
Do dużego domku, z dużymi oknami.
Ref.: Raz, dwa, trzy, cztery.
Raz, dwa, trzy.
2. Weszły dzieci do przedszkola, wszystko je ciekawi.
Oj ciekawi! Oj ciekawi!
Tu się będą uczyć, tu się będą bawić.
Tu się będą uczyć, tu się będą bawić.
Ref.: … .
II. Blok tematyczny: dwutygodniowy.
Termin realizacji: 16.09-30.09.2024r.
„BEZPIECZNY PRZEDSZKOLAK- UTRWALAMY ZASADY RUCHU DROGOWEGO”
ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO - WYCHOWAWCZE:
1. Organizowanie sytuacji edukacyjnych umożliwiających utrwalanie zasad obowiązujących w ruchu drogowym. Wdrażanie do bezpiecznego poruszania się po drogach i ulicach.
2. Przestrzeganie zakazu poruszania się po drogach bez opieki dorosłych.
3. Poznanie bezpiecznego miejsca zabaw wokół przedszkola. Omawianie sytuacji zagrażających bezpieczeństwu, wskazywanie skutków wynikających z niebezpiecznych zabaw i zachowań.
4. Rozpoznawanie i nazywanie podstawowych znaków drogowych.
Wskazywanie miejsc po których może poruszać się pieszych: chodnik, przejście dla pieszych, pobocze drogi.
WIERSZ:
„ŚWIATŁA”
Oto zebra
Stop!
CZERWONE: przechodzenie zabronione!
ŻÓŁTE: też przejść nie pozwala, więc zaczekaj, przecież zaraz...
Pstryk ZIELONE: w lewo, w prawo,
Znowu w lewo popatrz. Brawo!
Teraz możesz iść bezpiecznie...
Lecz nie biegnij... Proszę grzecznie!
PIOSENKA:
„UWAGA! CZERWONE ŚWIATŁO!”
1. Czy to duże miasto, wioska czy osada,
kto uważnie chodzi, ten pod nic nie wpada!
Kolorowe światła obok skrzyżowania:
jedno iść pozwala, drugie iść zabrania.
Refren:
Bądźmy uważni!
Bądźmy ostrożni!
2. Ten czerwony sygnał przejść nam nie pozwala,
Gdy czerwonym okiem patrzy na nas z dala!
A zielony sygnał oko ma zielone,
mówi: bardzo proszę przejść na drugą stronę!
Refren:
Bądźmy uważni!
Bądźmy ostrożni!
3. Przejście przez ulicę nie jest trudną sprawą:
Najpierw spójrzmy w lewo, potem spójrzmy
w prawo!
Jeśli nic nie jedzie, można iść bezpiecznie,
ten drogowy przepis trzeba znać koniecznie.
Refren:
Bądźmy uważni!
Bądźmy ostrożni!
OPRACOWANIE: Mariola Pawlak