LISTOPAD 2025 - VII

Opublikowano: 2025-11-02 22:40, Numer artykułu: 104459

,, KOCHAMY POLSKĘ I NASZĄ MAŁĄ OJCZYZNĘ – BYDGOSZCZ”
Blok tematyczny realizowany od 03.11.2025r. – 14.11.2025r.
ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZE
1. Kształtowanie poczucia patriotyzmu lokalnego oraz tożsamości dziecka wynikającej z przynależności do rodziny i środowiska lokalnego. Realizacja zadań wynikających z przynależności dzieci do ,, PRZEDSZKOLNEGO KLUBIKU PRZYJACIÓŁ BYDGOSZCZY”.
2.Rozwijanie zainteresowań historią, zabytkami i obiektami przyrody oraz tradycjami rodzinnego miasta - jego symbolami. Wskazywanie na mapie Polski położenia Bydgoszczy.

4. Oglądanie albumów poświęconych Bydgoszczy. Rozwijanie zainteresowań książkami.

5. 11 LISTOPADA - ŚWIĘTO NIEPODLEGŁOŚCI. Pogłębianie postawy patriotycznej i poczucia tożsamości narodowej. Wskazywanie symboli narodowych Polski – kształtowanie postawy szacunku wobec nich.
6. Udział dzieci w uroczystości przedszkolnej z okazji Święta Niepodległości .

 

WIERSZ :
,,Moja mała ojczyzna” -Joanna Białobrzeska-

Jest na mapie mała kropka,

ja tu mieszkam,

tu mnie spotkasz.

Jest ciekawie i wesoło

w moim świecie naokoło.
Na podwórku trzy kałuże,

położyły się przy murze,

trzepak bardzo dziś kaprysi

– duży dywan na nim wisi.
Słońce z cieniem gra tu w berka,

pan kominiarz z dachu zerka,

teraz chyba każdy przyzna,

że jest piękna ma ojczyzna!

 

PIOSENKA:
,,PRZEDSZKOLE SÓWKA” – HYMN PRZEDSZKOLA

Na Osowej Górze,

budynek ceglany

– to nasze przedszkole

,, Sówką” nazywane.

Tu kolegów mamy,

bawiąc się uczymy,

miło czas spędzamy,

tu się nie nudzimy.

Ref.: Przedszkolaczek tu,

przedszkolaczek tam,

w Sówce się spotkajmy,

raźniej będzie nam!

Ty mi rękę daj,

ja Ci rękę dam,

razem się bawimy,

miło płynie czas. (2X)

Sówka - mądra główka

– głośno pohukuje

i na nasz plac zabaw

dzieci przywołuje!

Dzieci po drabinkach

chętnie się wspinają,

po zielonej trawce wesoło hasają.

Ref. :Przedszkolaczek tu………(4X)

 

,, PÓŹNA JESIEŃ WOKÓŁ NAS !”
Blok tematyczny realizowany od: 17.11.2025 r. - 30. 11.2025r.
ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZE:
1. Obserwowanie przyrody oraz zjawisk atmosferycznych, charakteryzujących późną jesień.
2.Codzienny pobyt na świeżym powietrzu – hartowanie organizmu podczas spacerów oraz zabaw na terenie przedszkolnym; ubieranie się stosownie do panujących warunków pogodowych.
3. Oglądanie albumów, książek i czasopism o lesie; wdrażanie dzieci do konstruowania dłuższych wypowiedzi na określone tematy: roślinność i zwierzęta leśne. Rozwijanie pozytywnego stosunku do zwierząt i przyrody.
4.Rozwijanie słuchu fonematycznego poprzez różnorodne zabawy słuchowe i rytmiczne oraz ćwiczenia polegające na analizie i syntezie wyrazów .
5. Uznawanie wzajemnych praw do uczestnictwa w zabawach i zajęciach. Stosowanie zwrotów grzecznościowych, właściwe zachowanie się w sytuacjach trudnych. Rozwijanie umiejętności mówienia o swoich uczuciach i emocjach. Realizacja Projektu Edukacyjnego: ,, ABC EMOCJI”.

 

PIOSENKA
,, PORTRET JESIENI”
muz. Adam Skorupka
sł. Dorota Gellner
1. Oto jesień na portrecie, na jesiennym śpi bukiecie.
Wcale oczu nie otwiera, choć ją szyszka w bok uwiera, choć ją szyszka w bok uwiera.
Ref. Choć ją kasztan kłuje w nos, taki już jesieni los.
Choć jej grzyb za uchem tkwi, jesień chrapie, jesień śpi.
Choć ją wrzos łaskocze w nos, taki już jesieni los.
Choć jej grzyb za uchem tkwi, jesień chrapie, jesień śpi.
2. Oto jesień na portrecie, coś ją drapie, coś ją gniecie.
Żółte liście na nią spadły, bo akurat z drzew opadły, bo akurat z drzew opadły.
Ref. Choć ją kasztan kłuje w nos…

 

WIERSZ
„LEŚNE DZIECI”
M. Kownacka
W gąszczach, gdzie drozdy śpiewają pieśni,
jest tam wiele dzieci leśnych.
Chodzą dziki – warchlaczki
ubrane w śliczne pasiaczki
i zgrabne płowe sarenki,
co mają zgrabne sukienki,
chodzą wilczki bure,
liski z rudą kitką,
las się przypatruje ich figlom i zbytkom!
Ptaki im śpiewają i słonko im świeci,
drzewa pięknie szumią dla tych leśnych dzieci!

 

 

OPRACOWANIE: Mariola Pawlak