KWIECIEŃ 2024 - V
I T:"Każdy z nas jest ok!"
(Temat jest realizowany według projektu edukacyjnego, prowadzonego przez Miasto Bydgoszcz – "Wszyscy jesteśmy tacy sami")
Termin realizacji: 02.04-12.04.2024r.
1.Poznawanie znaczenia okazywania innym przyjaźni, życzliwości , sprawiedliwości (przykłady z życia przedszkola, laurki, literatura, teatrzyki).
2.Rozumienie, że istnieją sytuacje w których występują różne potrzeby, zdania, i oczekiwania. Podejmowanie prób godzenia się z koniecznością ustąpienia innym pierwszeństwa w niektórych zdarzeniach ( sytuacje codzienne, zabawy swobodne, dyżury i inne).
3. Akceptacja zasady, że wszyscy mają równe prawa i równe obowiązki ( codzienne sytuacje, zabawy swobodne i tematyczne).
Wiersz: „O naszej grupie” U.Piotrowska
Nasza grupa już od rana
chodzi jak zaczarowana.
Każdy uśmiech ma na buzi,
nie narzeka, nie marudzi.
I w przedszkolu całym słychać,
że śniadanie było...pycha!
A zabawa? Jest! Jak co dzień-
w sali, w parku lub ogrodzie.
Taki piękny zwyczaj mamy,
by się dzielić zabawkami.
Potem spacer razem z panią,
(dzieci w parach idą za nią).
Nikt się nie pcha,idzie grzecznie,
bo tak dla nas jest bezpiecznie.
Znamy też magiczne słowa,
by poprosić, podziękować,
by przepraszać, kiedy trzeba,
więc skaczemy aż do nieba,
bo z radości skakać miło,
gdy się dobrze dzień spędziło.
Piosenka: „Podajmy sobie ręce” sł.D.Gellner, muz. K.Kwiatkowska
1.Chociaż świat dookoła dziwny jest i wielki,
a my tacy mali, mali jak kropelki.
Ref. Podajmy sobie ręce w zabawie i piosence,
w ogródku przed domem, na łące znajomej.
Podajmy sobie ręce przez burzę i przez tęczę,
pod gwiazdą daleką, nad rzeczką i rzeką.
2.kidy nagle z bajki zniknie dobra wróżka,
kiedy szary smutek wpadnie do fartuszka.
3.Choć nas czasem dzielą niepotrzebne góry,
nieskończone drogi, zachmurzone chmury.
II T: "Dbamy o naszą planetę - Ziemię"
Termin realizacji: 15.04-30.04.2024r.
1.Dbanie o ziemię poprzez oszczędzanie energii i wody, segregowanie odpadów, używanie toreb wielokrotnego użytku.
2.Interesowanie się sposobami używania odnawialnych źródeł energii.
3.Dbanie o okolice własnego miejsca zamieszkania i przedszkola, wyrzucanie śmieci w miejscach dozwolonych.
Wiersz: „Dzieci dbają o środowisko” B. Forma
W zgodzie z przyrodą
żyją wszystkie dzieci.
Kochają jasne słonko,
które na niebie świeci.
Nie łamią gałęzi,
dbają o rośliny,
podczas wycieczek do lasu
nie płoszą zwierzyny.
Często też dorosłym
dobry przykład dają-
w wyznaczonych miejscach
śmieci zostawiają.
Piosenka: „Duszki leśne” sł. D. Gellner, muz. A. Pałac
1.Żyją w lesie małe duszki,
które czyszczą leśne dróżki.
Mają miotły i szufelki,
i do pracy zapał wielki.
Ref. Duszki, duszki, duszki leśne.
Wstają co dzień bardzo wcześnie.
I ziewając raz po raz, zaczynają sprzątać las.
2.Piorą liście, myją szyszki,
aż dokoła wszystko błyszczy.
Muchomorkom piorą groszki,
bo te duszki to czyścioszki.
Ref. Duszki...
3.Gdy ktoś czasem w lesie śmieci,
zaraz duszek za nim leci,
zaraz siada mu na ręce,
grzecznie prosi „Nie śmieć więcej”.
Ref. Duszki....
4.Chcemy czysto mieć wokoło,
pracujemy więc wesoło.
Wszystkie śmieci pozbieramy.
I do kosza powrzucamy.
Ref. Duszki...
OPRACOWANIE: Marzena Struwe - Wojciechowska